Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

Νήμα-τούφα, μια σχέση αγάπης!!



Νήμα-τούφα, μια σχέση αγάπης!!
Υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν την δημιουργία τούφας σε θέμα υλικού και ένας παράγοντας που τα χειροτερεύει ή καλυτερεύει ...εσύ!

Πάμε στα υλικά.

1, Γέμισμα μηχανισμού. Όσο πιο πολύ τον φτάνεις στα όρια του γεμίσματος τόσο πιο πολλές τούφες θα κάνει.1000 φορές πιο λίγο γεμισμένος και να κόβει μερικά μέτρα στην βολή, παρά η ταλαιπωρία της τούφας.
Για να έρθει το καλό αποτέλεσμα ,όλα πρέπει να δουλεύουν τέλεια.

2, Κατασκευή νήματος. Προσοχή δεν λέω ποιότητα γιατί και με κινέζικο δεν είχα τούφες πολλές , και με επώνυμο είχα. Όσο πιο καλός είναι ο μηχανισμός τόσο καλύτερα διαχειρίζεται ένα νήμα που έχει τάση στις τούφες λόγο σκληρότητας, ποσότητας κλώνων κτλ.

3, Συνδυασμός καλάμι-μηχανάκι-νήμα. Από προσωπική μου εμπειρία όσο πιο κάτω πας στα όρια που διαχειρίζεται το καλάμι νήμα, τόσο χειρότερα είναι. Δηλαδή αν το καλάμι μου γράφει ΡΕ 0,6-1,5  η πρώτη μου επιλογή θα είναι ΡΕ 1,0 άντε 1,2. Όταν κατεβαίνεις σε 0,8 και 0,6 αρχίζουν και παίζουν ρόλο μεγάλο τα υπόλοιπα όπως πχ το μηχανάκι που είπαμε παραπάνω. Το βέλτιστο είναι το νήμα να γλύφει τον πρώτο μεγάλο οδηγό σε όλη του την επιφάνεια όταν μαζεύεις.

Εννοείτε ότι το μηχανάκι σου είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση, και ο κατασκευαστής το δίνει για νήμα. Μα θα μου πεις ο τάδε με το κινέζικο μηχανάκι και το κινέζικο νήμα δεν έχει σχεδόν καθόλου τούφες. Μην μπαίνεις σε αυτό το σκεπτικό γιατί θα σου πω άλλους 10 που έχουν πρόβλημα.



4, Ελαφρύ τεχνητό και μετά βαρύ. Είναι πολλές φορές που αλλάζουμε τα τεχνητά το ένα μετά  το άλλο. Αν πχ σε ένα καλάμι 10-30 βάλουμε ένα popper 12 γραμμάρια και μετά ένα πλανάκι 25 είναι πολύ πιθανή μία τούφα. Και αυτό γιατί το νήμα δεν μαζεύεται με αντίσταση, και μόλις κάνουμε βολή με κάτι βαρύ έχουμε πρόβλημα. Λύση είναι στην τελευταία βολή με το ελαφρύ να μαζεύουμε σφιχτά το νήμα.

5. Εσύ! Γεγονός είναι ότι όσο πιο μεγάλη εμπειρία και δοκιμές έχεις κάνει τόσο λιγότερα είναι τα προβλήματα σου, και συμπεριλαμβάνονται οι τούφες. Οι πλάγιοι άνεμοι είναι ότι χειρότερο για το νήμα. Χαμηλή βολή και απότομη για να μην εξέρχεται το νήμα χαλαρό είναι η δική μου πρόταση. Σε κάθε βολή συνήθισε την ώρα που κλείνεις το πικάπ να το κοιτάς. Είναι πολλές φορές που μια σπείρα καβαλά την μπομπίνα και οι τούφα είναι σίγουρη. Πλέων έχω συνηθίσει και το νιώθω στο χέρι μου ,ώστε και στο απόλυτο σκοτάδι να ψαρεύω [ουκ ο λίγες φορές]  ψηλαφίζω την μπομπίνα και μόλις το καταλάβω, ξανά ανοίγω το πικάπ τραβώ λίγο νήμα και το κλείνω νορμάλ.
Δυστυχώς το νήμα έχει κάποια κουσούρια που πολλές φορές μπορεί να σου κοστίσουν μέχρι να βρεις την χρυσή δική σου τομή. Καλή τύχη και ελπίζω να βοήθησα!

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Το γλωσσάριο των μηχανισμών shimano



Το γλωσσάριο των μηχανισμών shimano




Ψάχνοντας να βρούμε ποιος μηχανισμός μας κάνει ,θα πέσουμε πάνω σε νούμερα και γράμματα  που για κάθε εταιρία σημαίνουν και κάτι διαφορετικό. Κάτοχος shimano είπα να τα βάλω όλα συγκεντρωμένα για να μην ψαχνόμαστε .
 Πρώτα από όλα να δούμε ένα παράδειγμα.

Soare CI4+ 2000HGS
Soare CI4+ C2000PGSS

Το   CI4 είναι ένα κράμα ανθρακονημάτων από το οποίο είναι κατασκευασμένο το σώμα και άλλα μέρη των μηχανισμών. Carbon Interfusion είναι τα αρχικά και το 4 δείχνει τον αριθμό των ηλεκτρονίων στο άτομο του άνθρακα.Το CI4+ είναι η εξέλιξη του.

Το τετραψήφιο νούμερο υποδηλώνει το μέγεθος του μηχανισμού.500-1000-1500…18000  .Πιο μικρό νούμερο πιο μικρός μηχανισμός.

Το C μπροστά από το νούμερο σημαίνει Compact body. Δηλαδή σε σχέση με τα στάνταρ της εταιρίας, έχει μικρότερο σώμα.

Τα HG , PG , XG  σημαίνουν HIGH GEAR,POWER GEAR,EXTRA HIGH GEAR και υποδηλώνουν την ταχύτητα περιστροφής του κεντρικού γραναζιού .Πχ
Biomaster 4000XG 6.2 gear ratio
                4000HG  5.8  gear ratio
                5000PG   4.8 gear ratio.

Δηλαδή σε κάθε γύρισμα της μανιβέλας το γρανάζι θα περιστρέφεται πχ. 6,2 φορές.




Το S σημαίνει Shallow Spool,δηλαδή ρηχή μπομπίνα, και το SS super shallow spool.

Το SW σημαίνει saltwater και εννοεί ότι προορίζεται για χρήση στην θάλασσα.
Το DH  σημαίνει double handle δηλαδή διπλή λαβή.

Δηλαδή  το  Soare CI4+ C2000PGSS  έχει σαν βασικό υλικό το ci4 carbon,έχει μικρό σώμα με μπομπίνα 2000,γρανάζι με έμφαση στην έλξη και όχι στην ταχύτητα,και πολύ ρηχή μπομπίνα.

Αυτά από εμένα και ένα link από την shimano Αυστραλίας πολύ χρήσιμο.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

majorcraft crostage crk-782m kurodai







ΘΕΛΩ ΚΑΛΑΜΙ ΓΙΑ…?

Oταν ξεκίνησα να ψάχνω καλάμι σε αυτά τα γραμμάρια σπιναρα ήδη πάνω από 1,5 χρόνο και πάνω κάτω είχα καταλήξει σε αυτά που ζητούσα.Το πρόβλημα ήταν ότι ήθελα ένα λαβρακοκάλαμο αλλά να μην είναι …λαβρακοκαλαμο!Τα περισσότερα τύπου seabass καλάμια που έρχονται από Ιαπωνικές εταιρίες στην νορμάλ κατηγορία τιμής ,είναι regular.Με δεδομένο ότι είχα ήδη ένα 10-30 x-fast είχα διαπιστώσει τα προτερήματα και τα ελαττώματα του ,και δεν ήθελα να πάω στην άλλη ακρη.Δηλαδη από το κούτσουρο που δούλευε τέλεια τεχνητά τύπου minnow αλλά τίποτα άλλο,δεν ήθελα ένα πολύ μαλακό καλαμι.Ειχα και ένα τηλεσκοπικό που ξεκίνησα και ήξερα τι σημαίνει <τσίχλα>.Εψαχνα ένα all round για τα δικά μου στανταρ.Να ρίχνει minnow από 5 έως 20-25 γραμμάρια ,να δουλεύει σιλικονες,αλλα και καμιά καλαμαριέρα που οι συνηθέστερες 2 έως 3,5 μεγέθους είναι στα ίδια γραμμαρια.Να είναι όμως και δυνατό αν κάτσει ένα ψάρι της προκοπής να το παλέψεις στα ισα.Α και χαμηλή τιμη.Δηλαδη…

λιτσα σε minnow
majorcraft crostage crk-782m kurodai
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
CRK-782L/KURODAI KR GUIDE
7'8"
2-10
0.4-0.8
REGULAR FAST

CRK-782ML/KURODAI KR GUIDE
7'8"
2-15
0.6-1.0
REGULAR FAST

CRK-802ML/KURODAI KR GUIDE
8'0"
2-15
0.6-1.0
REGULAR FAST

CRK-782M/KURODAI KR GUIDE
7'8"
5-20
0.6-1.2
REGULAR FAST


Oι οδηγοί μετά από 1,5 χρόνο εντατικής χρήσης,αλλά παντα πλυμένοι μετά το ψάρεμα.Αψογοι.
Το μοντέλο 782Μ είναι το πιο βαρύ της συγκεκριμένης σειράς ,η οποία είναι χαρακτηρισμένη ως kurodai ,ένα είδος σαργού γιαπωνέζικου .Στην ουσία είναι ένα καλάμι HRF, δηλαδή heavy rock fishing.Πρώτος στόχος ήταν οι σιλικόνες και με αυτό τον σκοπό κατασκευάστηκε .Το 5-20 το προτείνουν για χρήση σε άγριους και βραχώδεις βυθούς με σκοπό να ξεκολλήσεις τα ψάρια από τον πάτο  πιο εύκολα από ότι τα πιο ελαφριά καλάμια.

<There is a risk "hooking into bottom" anytime you use M-rig and jig head rig. But if you target the bream which is eating a shell and crabs, you don't have to fear the trouble. The sensitive and crisp blanks has an ability to avert the trouble.>

Το προτείνουν όμως και για επιφανείας τεχνητά ,που τότε δεν δούλευα .Που να ξερα…

Έχει μήκος 2,34 μετρημένο από εμένα, με πολύ κοντό butt και βάρος 101 γραμμάρια.

Το μήκος από την κορυφή μέχρι την λαβή του μηχανισμού είναι 2,04 μέτρα ,και από εκεί μέχρι το τέλος του batt είναι  άλλοι 30 πόντοι . 


To blank είναι κατασκευασμένο από high  and mid modulus carbon,ή ελληνικά ίνες άνθρακα υψηλού μέτρου ελαστικότητας[Η διαδικασία και επεξεργασία κατασκευής των ινών του άνθρακα δίνει και την ονομασία του.]

Όλη η σειρά έχει fuji εξαρτήματα και συγκεκριμένα ανοξείδωτους ΚR οδηγούς 7 +1 της κορυφής ,καθώς επίσης και βάση μηχανισμού με διπλό δαχτυλίδι ,ένα πλαστικό κύριο και ένα μεταλλικό βοηθητικό ,και βιδώνει από κάτω προς τα πάνω .Νήμα δέχεται από 0,6-1,2 PE στην γιαπωνέζικη μονάδα μέτρησης.

ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

λαβράκι 2950 σε top water


Με ένα μερίδιο πωλήσεων γύρω στο 30% στην ιαπωνική αγορά ,δεν περιμένεις από την majorcraft  άρπα κόλα δουλειές ,και πραγματικά δεν έχει ψεγάδι κακοκατασκευης έστω και αν όλα της τα καλάμια κάτω από 200-250 ευρώ φτιάχνονται στην Κίνα .Το blank έχει ένα γκρίζο χρώμα με επικάλυψη βερνικιού ,κοινό γνώρισμα της σειράς crosstage.Aκολουθεί η βάση με υλικό τύπου ΕVA ,λίγοι πόντοι κορμού και τελειώνει το butt χωρίς τάπα αλλά το EVA να αγκαλιάζει όλο το τελικό κομμάτι.Δακτύλιοι inοx και κόκκινου χρώματος συμπληρώνουν τις στιλιστικές επιλογές.Οι οδηγοί είναι δεμένοι με μαύρη κλωστή ,με κόκκινα και ασημί σιρίτια.

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ

Το καλάμι λόγω του πολύ μικρού βάρους θα περίμενα να ταιριάζει ένας μηχανισμός μικρού βάρους.Και όμως λόγω πολύ κοντού butt ταίριαξε καλύτερα με  ένα  290 γραμμάρια παρά με ένα 220.Ενας 2000-2500 μέτρησης shimano,με βαθειά μπομπίνα  του κάθεται κουτί και ισορροπεί ακριβώς μπροστά από την βάση του μηχανισμού.Πολύ βασικό σε πολύωρα ψαρέματα και λόγω κούρασης και λόγω αίσθησης του τεχνητού.Δοκιμάστηκε και με  ΡΕ 1 και με ΡΕ 1,2 τετράκλωνου επώνυμου νήματος και ήταν μια χαρά.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
ΣΙΛΙΚΟΝΕΣ


Oπως είπαμε ειναι καλάμι κατασκευασμένο για μαλακά τεχνητα.Εδω το ψιλό νήμα θα βοηθήσει για να νιώθουμε καλύτερα τις σιλικόνες μας.Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την δράση του.Εχει πολύ ευαίσθητη μύτη και νιώθεις πολύ καλά τα χτυπήματα.Το κοντό butt βολεύει πάρα πολύ στο να κάνεις τα jerk με το καλάμι συνεχώς όρθιο ,και πολύ ξεκούραστα .Ρίχνει από 4 εως και 19 γραμμάρια ,με best τα 7 έως 17.

Kυνηγός σε σιλικόνη straight tail 7gr!


ΚΑΛΑΜΑΡΙΕΡΕΣ


Έχει δοκιμαστεί με μεγέθη από 2.0 έως 3.5 και βάρη από 8 έως 21 γραμμάρια .Στις μεγάλες θέλει μαλακή βολή αλλά τις δουλεύει μια χαρά και τις νιώθεις τέλεια. Στις κάτω από 9 γραμμάρια θέλει κάλμα καιρό αλλιώς χάνεις την αίσθηση τους .Τις   κοινές 2.5 έως 3.0 είναι το φόρτε του ,σε 12 έως 18 γραμμάρια .Λόγω της δράσης και της μύτης του δεν έχεις πρόβλημα με τα καλαμάρια και νιώθεις αρκετά καλά και τα μιζεροτραβήγματα .Εξαίρεση οι σουπιές που έτσι και αλλιώς θέλουν κάρφωμα.

ΜΙNNOW

Λούτσος 1,600 σε minnow

Θα ρίξει και τα 5 γραμμάρια και τα 20.Απλως για να μπορέσεις να τους δώσεις κίνηση στα μεν μεγάλα πρέπει να έχουν μικρή γλώσσα ,τα μεν μικρά για να τα νιώσεις πρέπει να έχουν μεγάλη .Αποδίδει στα maximum σε 8-18 γραμμάρια.Τεχνητά όπως το log surf 124 ,nabarone slim, hardcore 130,tide minnow 125-145 είναι μανούλα .Πολύ καλές βολές ,τέλεια αίσθηση ,και αρκετή δύναμη στο blank για twitching.
 
TOP WATER

λαβράκι 2450 σε top water

Η κίνηση walk the dog έρχεται εύκολα ακόμα και με τεχνητά που δεν την βγάζουν εύκολα .Από 9 έως 17 γραμμάρια θα τα δουλέψει τέλεια είτε με το καλάμι ψηλά  όπως το δουλεύω σε φουρτούνες ,είτε με την μύτη κάτω σε λιμάνια ,είτε με το καλάμι παράλληλα με την θάλασσα όπως μου αρέσει από παραλίες.Σε αυτό βοηθά και το μήκος του πάρα πολύ.

GENERAL OVERVIEW

λαβρακι 3050 σε minnow


Ενα καλάμι 5-20 επώνυμο και δυνατό κάνει για τα περισσοτερα νορμαλ ψαρέματα ενός κοινού σπινερ .Λουτσοι ,λαβράκια,σπάθες,κοκκαλια,λιτσες,κυνηγοί ακόμα και παλαμιδοειδή μικρού μεγέθους θα τα ευχαριστηθούμε και θα απολαύσουμε μάχη. Αρκεί να είμαστε σίγουροι για τον εξοπλισμό μας και να εμπιστευόμαστε τα εργαλεία μας .Αν ξέρουμε ότι ένα μέρος σε μια εποχή του χρόνου κρατά γαϊδούρια εννοείτε θα πάμε με πιο βαρύ εξοπλισμό .Και εδώ έρχεται η κατοχή διαφορετικών καλαμιών να βοηθήσει.



Με κόστος 130-150 ευρώ στην Ελλάδα το CRK-782M ανήκει στην μεσαία κατηγορία τιμής.Για ένα αρχάριο που θέλει να επενδύσει σε ένα καλό καλάμι ,να είναι ξεκούραστο ,να δοκιμάσει διαφορετικά πράγματα και πλεύσεις ,να του γίνει προέκταση του χεριού του είναι ιδανικό .Το ίδιο και για έναν πιο έμπειρο που θέλει να μπει σε αυτήν την κατηγορία c.w. To μήκος του θα μας βολέψει σε λιμάνια  και σε δύσκολα μέρη με βράχια που εξέχουν από την θάλασσα για μια βολή ακριβώς εκεί που βλέπουμε .Ακόμα και αν τύχει  και βρούμε φουρτουνιασμένη θάλασσα με τα κατάλληλα τεχνητά θα ψαρέψουμε ,χωρίς να μας καταστρέψει την μέρα μας. Προσωπικά θα ήθελα 2-3 γραμμάρια ακόμα c.w. αλλά λογικά θα έχανε σε αίσθηση στα λίγα γραμμάρια .Άλλωστε είπαμε δεν είναι high end καλάμι.

 
λαβράκι 1950 σε top water
Προσπάθησα δώσω τις πληροφορίες όπως θα τις ήθελα να τις διαβάσω εγώ .Ελπίζω να το βρείτε χρήσιμο ,και εύχομαι σκ@τ@ στις σαλαγγιές σας,και πάντα να απελευθερώνουμε τα μικρά.

Kαι ενα βιντεακι που βρηκα με 15 γραμμαρια σιλικονη και μολυβοκεφαλη απο δοκιμες με τον Γιάννη Καποδίστρια,οπου φαινεται καθαρα η δραση του.

Ερμιόνη: Η πόλη και ο ψαρότοπος με την ματιά του Θανάση Πάτσιου

  Μια συνέντευξη του Θανάση Πάτσιου για την Ερμιόνη. Ενα σύντομο ιστορικό της πόλης από την αρχαιότητα ως σήμερα και βέβαια μια ψαροκουβέντα...